Autor Tema: Alfa Romeo Pandion  (Pročitano 1503 puta)

sotir

  • 145
  • **
  • Poruke: 359
  • Age: 52
  • Lokacija: pirot
  • ugoditi svima je umetnost kojom niko ne vlada
    • AR156 1.8 TS
Alfa Romeo Pandion
« poslato: Decembar 26, 2012, 10:30:56 posle podne »
Alfa Romeo Pandion
  Nakon dve godine nepojavljivanja na međunarodnoj sceni, Bertone se vratio na Ženevskom sajmu automobila, predstavljanjem Alfa Romeo Pandion Koncept automobila koji predstavalja agresivan ali i lep coupe dizajniran u čast stogodišnjice postojanja fabrike Alfa Romeo.
  Alfa Romeo Pandion Koncept je ekstreman i kontraverzni sportski auto u tipičnom Bertone stilu. Veličine ovog koncepta (4620 mm dužina, 1971 mm širina, 1230 mm visina, 2850 mm medjuosovinsko rastojanje) smešatju ga kompaktne sportske automobile, ali i pružaju osecaj prostora u enterijeru. Agregat koji sve pokreće je 4,7 litarski osmocilindras sa 450 KS, preuzet iz modela 8C.
  Ovo je prvi koncept automobil koji je producirao Mike Robinson u svojoj novoj ulozi dizajnera i direktora robne marke Bertone. Pravi Auto Snova, Alfa Romeo Pandion Koncept zauzima svoje mjesto koje mu sa pravom pripada kao istorijskom članu Bertone Alfa Romeo porodice, automobila koji su uvek bili ikone stila, koji utiču na istoriju automobila i italijansko umeće kao i njihov izvrsni kvalitet dizajna, dokazuje da su neosporno merila za celokupnu autoindustriju.
  Ime mu dolazi od životinjskog sveta, Pandion haliaetus je naučno ime za Osprey: morski orao koji se gnezdi i živi u priobalnim područjima. Dizajneri, predvođeni Mike Robinsonom, našli su inspiraciju u krilu ovog predatora i stvorili spektakularni mehanizam otvaranja vrata, a u orlovom facijalnom izrazu nove i sveže detalje za karakterističan Alfin izgled, koji je sada projektovan u novoj eri dizajna. U gotovo stogodišnjoj Bertone tradiciji, ovo nije prvi put da su prirodne znamenitosti nadahnule imena koncept automobilima. Dovoljno je setiti Corvair Testudo (1963) i  ne slučajno, Alfa Romeo Canguro (1964), Carabo (1968) i Delfino (1983).

Dizajn: početni koncept
  Alfa Romeo Pandion Koncept nategnut i mišićava tela rezultat je originalnog tumačenja značke Alfa Romeo, gde čovek koga jede zmija predstavlja atrakciju elegancije (ono što zovemo 'Skin'), dok aristokratski krst simbolizuje skup racionalnih misli, tehnološki aspekt (ono što zovemo 'Frame'). Prema ovom tumačenju, Alfa Romeo Pandion Concept dizajn je, kao i svaka Alfa, savršena sinteza između kože i skeleta, idealna ravnoteža proizlazi iz napetosti između suprotnosti: tehnologije i senzualnosti, racionalnosti i instinkta, arhitekture i skulpture, strukturalizma i organizma, industrijske izvrsnosti i odlične izrade.
  Dizajn Alfa Romeo Pandion Koncept se temelji na konceptu koji Robinson naziva: 'Skin & Frame' - novo tumačenje inherentne dvojnosti u 100 godina starom Alfa Romeo logotipu. Prema ovom tumačenju, energija prisutna u svakoj Alfa predstavlja Pandionovu kičmenu strukturu (ili' Frame '), koja ulazi u dubinu automobila u obliku slova V na grilu i ide do branika u repu koji se takodje zavrsava V oblikom, prelazeci kroz enterijer kao vizualno estetski strukturni element koji podržava jezgro školjke (ili 'Skin').

Dizajn: detalji na koje treba računati
  Prednji kraj Alfa Romeov Pandion Concepta  ima dugu i izvajanu nagnutu haubu koja stvara ono što su, za sve namere i svrhe, kao masku ili kacigu nosili gotovo svi drevni ratnici. Alfa Romeo 'osećaj', odmah je prepoznatljiv na prvi pogled, i ne dopušta nimalo retro nostalgije i gleda u budućnost s revolucionarnom i poetičnom elegancijom.  Nema sumnje da ova Alfa izgleda kao ni jedna do sada. Tipični Alfa farovi su zakopani duboko u strukturu rešetke T-oblika,  naglašavajući širok stav impresivnog coupéa. ÄŒetiri bele svetlosne pruge privlače oči znatiželjnih posmatrača, dve pozicije iznad svetla i dva svetla za maglu ispod, stvaranju virtualnu bi-površinu svetlosti u toku noći. Poznate rešetke Alfinog skudeta su jedva vidljive ovdje, nudeći referencu za novi, a opet istorijski i legendarni identitet. Prednja rešetka puna je hiljadama sićušnih prepletenih lopatica koje doprinose novom Algoritamskom dizajnu.
  Alfa Romeo Pandion koncept ima profil pravog sportskog automobila, bez prostora za kompromis. Arhitektura konstrukcije je tipa taksi pozadine što znači da je prostor za putnike poguran prema zadnjem delu automobila, duga hauba pomera vizuelni centar automobila bliže zadnjoj klupi. Bočna linija vizualno i estetski spaja prednji kraj sa oštricama u zadnjem braniku, pomoću ekstremno dugog fluidnog bočnog stakla koje se proteže od prednjeg do zadnjeg luka oko točkova  pri čemu se poboljšavava ionako odlična vidljivost ovog nisko-profilnog sportskog kupea. Kod sportskih automobila je tradicionalno teško izaći,tako da je ova važna ergonomska poteškoća olakšana uz dodatak širokog otvaranja vrata da bi se kompenzovala niska linija krova. Ovaj dizajnerski trik ne samo dodaje atraktivnu vizuelnu podelu između gornjeg i donjeg dela karoserije, već nudi i isto tako neverovatan panoramski prozor za putnike unutra. Jake dijagonalne svetlo-tamne podele u bočnom zadnjem delu naglašavaju moćni izgled zadnjih točkova i privlače posebnu pažnju na skriveni mehanizam otvaranja vrata.
  Zadnji kraj predstavlja markantni niz kristala koji su poput oštrice koje se prepliću u raznim širinama i dužinama, i štrče u prostor.  Zadnji deo vozila, u stvari je beztelesnog i neobičnog izgleda, predstavlja metaforu repa komete. Ovaj 'dematerialization' fenomen je generisao automobil  od strane oblika instinktivnog pokreta, što znači da automobil izgleda kao da se kreće čak i kad miruje. Tu su i dva mala fiksna bela štita ispod zadnjeg branika koji drže četiri izduvne cevi, kreirajući vizualno nastavak belih bočnih ploča koje izgledaju kao da su zaokrenute prema automobilu. Zadnja svetla su potpuno integrisana u organski splet krila i nestaju kada su isključena. Novi Alfa Romeo osećaj je opet vidljiv i na zadnjem delu automobila sa istim oblikom slova V branika kao u prednjem delu vozila, putuje celom dužinom karoserije, formirajući moćnu virtualnu, Alfa Romeo kičmu.
  Vrata, kao i u mnogim drugim Bertone dizajniranim remek delima ( 1968 Alfa Romeo Carabo, 1970 Lancia Stratos 0, 1972 Lamborghini Countach, pa i 2007 Fiat Barchetta), otvaraju se na vizualno upečatljiv način. Å arke smeštene praktično iznad zadnjeg točka predstavljaju veliku novost u svetu dizajna, i otvaraju se za 90 stepeni zaokrenuta u odnosu na standardna "lambo" vrata. Kada su u potpunosti otvorena, njihova visina dostiže čak 3.6m. Ovo rešenje je spektakularan dizajn uglavnom za glamur, vraćaju 'vau' faktor u današnju automobilsku industriju. Koristeći se ovakvim dizajnom Alfa Romeo je uspeo da smanji nedostatak koji imaju svi moderni super-sportski automobili, a to je otezano ulaženje i izlaženje iz automobila, time što je ograničavajuću visinu nadoknadio korisnom širinom. U slučaju nezgode koja rezultuje 'roll-over' situacijom, vrata se odvajaju od automobila tako da putnici mogu lakše izaći iz automobila.

Enterijer: minimalistički glamur
  Oblik koji Alfa Romeo Concept Pandion daje osećaj života su rezultat dizajna studija i imaju za cilj stvaranje organske celine, želje da se osigura kontinuitet između enterijera i eksterijera, savršen balans između arhitektonskih formi i spektakularnih oblika živih organizama. Dizajnerski jezik koji se koristi za stvaranje putničkog prostora rezultirao je stvaranjem fluidong okruženja, zbog elemenata koji kao da su odrasli spontano, a ne kao da su projektovani ili pripremljeni. Ovakav vid izražavanja, nevidjen do sad, dobio je svoje ime, algoritmički dizajn. Koncept, preuzet iz sveta matematike, pokazuje organsku alternativu tradicionalnom dizajnu i "propagiranje slučajnih obrazaca".
  Prilikom prosmatranja unutrašnjosti Alfa Romeo Concept Pandiona, prva stvar koja privlači našu pažnju su prednja sedišta. Izgled je tipičan za alfine kupee, 2+2 sedišta. Dok je zadnja klupa klasični 'dodatni prostor ", prednja sedišta su dve neverovatno tanke (30 mm) ergonomske ležeće stolice. One su ljuske od ugljeničnih vlakana (koji oponašaju stil automobila - exoskeleton ili 'koža') prekrivene Technogel® sa pozadinskim osvetljenjem sa reLIGHT® tkaninom, koja odgovara obliku vozača i telu putnika. Princip koji je inspirisao dizajnere je 'nulta gravitacija ", odnosno toplo i prijatno okruženje koje će preneti osećaj poboljšanog kvaliteta života na prvi pogled, ali ... sa nultom gravitacijom. Zapravo, sav nameštaj unutar putničke kabine ima tendenciju da pluta vizualno, okružen magijom plavog svetla. Iza svih tih minimalističkih izbora ipak leži pažljivo proučavana ergonomija: sedišta su rezultat savršenog sklada između visokih performansi, fleksibilnosti i lakoće. ÄŒist pod je osvetljen u istoj 'bazen plavoj' boji sedišta, nudeći spektakularni vizualni nastavak pohotnih sedišta sa svojim 'fluidnim' konturama, gde se vozač i suvozač mogu osećati zaštićeno u atmosferi glamurozne ljuske.
  Volan upravljača je jasno da potiče od sportskog automobila, dok su kontrole slične onima kod Alfa Romeo trkačkih automobila, s dva analogna sata postavljena direktno na stub upravljača. Tri od četiri LCD ekrana nude pogled na zadnji deo putničke kabine (dva sa strane, jedan na vetrobransko staklo), pa su i direktno povezani sa spoljašnjim video kamerama kao zamena za retrovizore koji su obično postavljeni van automobila. Največi ekran (9") smešten u centru u sredini je konzole, a nadomak putnika kao i vozača, prikazuje informacije o sistemu automobila (klima uređaj, ozvučenje, Sat Nav, itd. ... ).
Zaključak 
  "Mi hodamo po otiscima divova". To je moto firme Bertone, aludirajući na divove kao Giovanni i Nuccio Bertone. Međutim, hodajući njihovim stopama, ne znači njihovo kopiranje već naprotiv. To znači primenjivati njihova znanja samo kao smernice za dalji napredak. Od naših dizajnera tražimo samo da slede potpunu kreativnu metodu, gde mogu istraživati pojave koje su naizgled sasvim nepovezane jedne sa drugima i pokušati ih primeniti u automobilskoj industriji.
  Medjutim istraživanje dizajna nije dovoljno. U Bertone-u proučavamo pojmove, i zato je svaki dizajn rezultat ili skup inovativnih ideja ili novi fenomen. Mike Robinson, dizajner i direktor robne marke Bertone ima svoj komentar: 'Automobili su poput filmova: oni moraju ispričati priču da bi odneli pobedu nad ljudima. Najbolji auto dizajneri su nužno i izvrsni pesnici kada je reč o njihovim proizvodima, bilo da je reč o koncept automobilima ili masovnoj proizvodnji, svi ispoljavaju sposobnost da okupe fascinantne ideje iz svih sfera, iz svih krajeva sveta, kako bi ih spojili i pretvorili u nove i velike priče. To je ono što smo pokušali da uradimo sa Alfa Romeo Pandion Concept-om."



serbwolf

  • GTA
  • *****
  • Poruke: 819
  • Age: 41
  • Lokacija: Prijedor, Republika Srpska
    • 156 1,9 JTD 85Kwh
Odg: Alfa Romeo Pandion
« Odgovor #1 poslato: Jul 22, 2014, 09:29:24 pre podne »
Extra!
<a href="http://youtu.be/GTi4_c9AJG8" target="_blank" class="aeva_link bbc_link new_win">http://youtu.be/GTi4_c9AJG8</a>