Autor Tema: Svakodnevna kontrola  (Pročitano 2847 puta)

sotir

  • 145
  • **
  • Poruke: 359
  • Age: 52
  • Lokacija: pirot
  • ugoditi svima je umetnost kojom niko ne vlada
    • AR156 1.8 TS
Svakodnevna kontrola
« poslato: Novembar 10, 2012, 05:03:08 posle podne »
Održavanje vozila
Svakodnevna kontrola:
    Vizuelno prekontrolisati da li su na automobilu svi pneumatici ispravni, da nije neki popustio.
    Pogledati da li motor gubi rashladnu tecnost.
    Proveriti da li kocni sistem ima dovoljno odgovarajuce tecnosti.
Periodicno odrzavanje:
Posle svakih predjenih 500 km treba kontrolisati:
    nivo ulja u motoru
    pritisak u pneumaticima
Posle svakih 5.000 km potrebno je kontrolisati:
    dejstvo nozne kocnice
    stanje elektrolita u akumulatoru
    debljinu disk plocice
    manzetne na pogonskim osovinama
    da li su oksidisale kleme na akumulatoru
    po potrebi promeniti ulje u motoru
    tecnost u rashladnom sistemu
Posle predjenih 10.000 km treba kontrolisati:
    stanje ulja u menjacu
    zazor platinskih dugmadi
    razvodnik paljenja
    svecice
    ranije paljenje – pretpaljenje
    zazor ventila
    klinasti kais
    precistac za vazduh
    spojeve creva sistema za hladjenje motora (da li negde curi)
    stanje pneumatika na tockovima
    geometriju tockova
    zazor spojnica
    zavrtnje na tockovima
    promeniti ulje u motoru i precistac za ulje
Posle predjenih 20.000 km treba prekontrolisati:
    karburator
    agregat na motoru automobila
    kaiseve koji pokrecu agregate
Posle predjenih 30.000 km potrebno je kontrolisati:
    starter (ocistiti i podmazati)
    zameniti ulje u menjacu i diferencijalu, kao i u kocnom sistemu
Na svakih predjenih 40.000 km treba prekontrolisati:
    zupcasti kais (eventualno zameniti)
Posle svakih 60.000 km treba kontrolisati:
    alternator
    zameniti tecnost u sistemu za hladjenje (ili svake druge godine).
 Å tednja goriva
Gorivo se moze ustedeti odrzavanjem tehnicke ispravnosti automobila i nacinom voznje.
Tehnicka ispravnost vozila je vrlo bitan element i u potrosnji goriva, sto najbolje vidi u sledecoj tabeli koja pokazuje koliko u apsolutnim procentima ispravnost pojedinih delova utice na ustedu i potrosnju goriva:
    svecice 8%
    platinska dugmad 7%
    pocetno paljenje – pretpaljenje 5%
    indukcioni kalem – bobina 2%
    kablovi 2%
    termostat 1%
    karburator 2%
    startni uredjaj – sauh 10%
    precistac vazduha 3%
    pumpa za gorivo 1%
    spojevi za dovod goriva 1%
    kvacilo 8%
    ventili 7%
    bregasta osovina 16%
    kompresija 20%
    pritisak u pneumaticima 4%
    vrsta pneumatika 5%
    balansiranje guma i tockova 2%
    zaptivenost usisne grane iizduvnog sistema 5%
    suvisan teret 5%
    kocnice 1%
    lezajevi tockova 1%
    podmazivanje 5%
    aerodinamika vozila 2%
Startovanje motora – Pre nego sto se startuje motor, treba pritisnuti pedalu spojnice (kvacilo) i proveriti da li su svi potrosaci iskljuceni. Ukoliko je hladno ili motor nije duze radio – obavezno treba povuci rucicu coka. (Zimi je to neophodno.)
Zagrevanje motora – Motor treba da postigne sto pre radnu temperaturu, a to se postize najbrze u toku voznje. ^im motor proradi, posle 30 sekundi, treba polako krenuti uz postepeno oduzimanje coka.
Pokretanje i zaustavljanje vozila – Prilikom polaska iz mesta na ravnom terenu, ne treba dodavati suvise gas, niti drzati dugo pritisnutu spojnicu. Treba se truditi da se sto pre, uz optimalan gas, stavi vozilo u pokret.
Menjanja stepena prenosa – U sto kracem vremenu treba prebaciti polugu menjaca u odgovarajuci stepen prenosa sa sto manjim zadrzavanjem u neutralnom polozaju. Motor treba drzati u svakom stepenu prenosa (po mogucnosti) u optimalnom obrtnom momentu. U gradskoj voznji sto cesce treba menjati stepene prenosa.
Doziranje gasa – Treba izbegavati naglo i cesto pritiskivanje na papucicu gasa. Na otvorenom putu treba sto pre da se postigne optimalna brzina. treba prilagoditi voznju uslovima puta tako da se sto manje koristi kocnica.
Sipanje goriva – Najbolje je sipati gorivo ujutro, jer je hladno i tada je benzin gusci. Leti, kada su vece vrucine, ne treba puniti rezervoar do vrha jer ce nepotrebno ispariti.
 Rashladna tečnost
Period upotrebljavanja rashladne tecnosti nije vezan za perio eksploatacije vozila. Njegova trajnost je oko dve godine, pod uslovom da se ne vrsi dolivanje, a ako se ovo i cini, tacka mrznjenja se moze proveriti odgovarajucim instrumentom na osnovu cega se moze utvrditi da li postojecu tecnost treba zameniti novom.
Kočiona tečnost
Da bi se obezbedilo normalno i bezbedno funkcionisanje kocnica, mora se znati da i kocna tecnost ima svoj vek trajanja. To je period od dve godine, posle kojeg postojecu kocnu tecnost treba zameniti novom, jer je ona higroskopna, pa pod uticajem vlage gubi propisana svojstva.

alfasud-82

  • 063-7798303
  • Administrator
  • 8C
  • *****
  • Poruke: 1058
  • Age: 57
  • Lokacija: novi sad
    • alfa 147 88kw 120
Odg: Svakodnevna kontrola
« Odgovor #1 poslato: Novembar 12, 2012, 12:42:22 pre podne »
Lep iscrpan tekst i mogu reci veoma koristan